Livet med hund

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

hästbus

Av Susanna - 28 april 2011 18:53

Ikaross och jag har tagit det ganska lungt idag, därav ingen uppdatering.

Var ute på en liten promenad med honom för en stund sedan.

Vi gick till hästarna som betar en bit bort.

2 stora halvblod, de kom travande mot oss, Ikaross tittade lite misstänksamt mot dem.

Den ena gick ända fram till staketet och tryckte sin bog mot staketet och sänkte ner huvudet för att nosa på Ikaross.

Han gjorde densamma, sedan ville Ikaross gå vidare, var ju inget märkvärdigt med dessa konstiga stora saker.

Hästarna började trava efter honom och Ikaross, började faktiskt leka med dem.

Ställde sig i lekställning, viftade med svansen och hoppade sida till sida.

Hästarna gjorde likadant, synd att jag inte hade kameran med mig!

Hade verkligen varit en syn, haha!

Åhh. Nästa gång tar jag med mig kameran och filmar!

Om de nu kommer göra likadant vet jag inte men man kan ju hoppas!


Nu ska man laga lite mat, klockan tickar iväg.

Lägger upp lite bilder senare när jag varit ute på fältet med Ikaross.


Kram!

 
 
Maria

Maria

28 april 2011 23:42

Alltså.. du inser väl att inga av våra djur är "normala"... ;)
Kaniner som sätter skräck i hundar och katter, hundar som leker med hästar... herregud vad kommer härnäst..!!

http://quovadis.bloggplatsen.se

Susanna

29 april 2011 10:29

HAHA precis!
Snart komer väl råttorna och anfaller våra katter.
Nej justja! Det har redan hänt XD
(brorsan tar numera hand om min råtta Figge Ferrum) som INTE är rädd för katter XD

Tja du? vet faktiskt inte vad som komma skall härnäst :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 17 april 2014 22:51

Det sas att gamla Ikaross var hundagressiv och aldrig skulle fungera med andra hundar. Motbeviset har ni här nedan. ...

Av Susanna - 31 mars 2014 16:01


Det har gått lång tid sedan jag senast uppdaterade här. Tanken var väl att börja skriva på blogger istället men det blev aldrig av. Mycket har hänt i livet sedan sist. Största förändringarna är väl det att jag och Mattias inte längre är sambos....

Av Susanna - 24 maj 2011 21:14

Ikaross med sitt töntskall      

Av Susanna - 17 maj 2011 20:17


Ojdå, en vecka har gått sedan sista inlägget.  Men vad gör man när man inte har något att uppdatera om? Är inte Ikaross skadad så är jag det. Jobbigt. Denna gång är det jag som skadat foten, kan knappt gå.  Ikaross mår prima, så skönt.    ...

Av Susanna - 9 maj 2011 14:02

Inte uppdaterats så flitigt de senaste dagarna då jag haft världens migrän.  Ikaross har ju självklart varit ute, dock endast på kortare promenader då jag inte orkat mera.  Men nu så, är det på bättringsvägen igen. Var precis ute på fältet med Ik...

Ovido - Quiz & Flashcards