Livet med hund

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Susanna - 21 april 2011 23:46

Glad påsk!


Oh no, Kom på at jag inte skrivit något här idag. 

Fullt ös hela dagen, sambon slängde av mig hos mor min, fick besök av kusiner och grannar. 


Ikaross var ju självklart med, dock rök han och ena mosterns hund ihop. 

En fransk bulldog och en schäfer som vill äta varandra = Ingen vacker syn.

Som väl var så skadades ingen allvarligt, Ikaross har bara lite småsår på ena örat.

Även exem på öron och nosrygg, typiskt schäfrar..


Gick även en långis med min kusin från Alingsås, henne ser man inte varje dag.

Var ute i nästan 3 timmar i solskenet. 

Ikaross badade i diket (en riktigt lerig sådan), knäpphund, han älskar verkligen att bada. 

Efteråt haltade han på vänster framben, överansträngt det. 

Likadant igår då jag var ute på en "långis" med honom, 40 min i lugnt tempo.

Men han är ju inte van vid långa promenader, inte så långa. Inte än. 


Vi ska träna lite lydnad imorgon hade jag tänkt. 
Ut och leka på fältet brevid helt enkelt, ska bli skoj.

Hoppas bara på att det inte kommer alltför många andra hundar.


Dags att avsluta, benen värker och min hals skriker efter honungste. 

Godnatt och Glad påsk!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards